WK-praat met Jan en Johan deel 2

Geschreven door Johan Staal op . Geplaatst in Even na praten

Weer ging het in onze ‘podcast’ overal over. Over Frankrijk,weekendvoetbal, Sammie, Nicky, Leone en de kansen van Nederland tegen Marokko

logo
Johan: Hoi Jan, nieuwe technische staf AJAX met allemaal hulp-sinterklazen. Dat noem ik nog eens beleid. Gaat goed komen in de arena. Wat een circus
Jan: Ik heb hier helemaal geen vertrouwen in
Johan: Ik ook totaal niet Jan. Cruijff krijgt teveel macht bij AJAX en geen idee waarom. Heeft nergens echt gepresteerd maar de kuddedieren in de ArenA lopen achter hem aan. Wordt een derde zeikseizoen. Kan maar niet begrijpen Jan dat een club zo aan het afglijden is.
Nog een onderwerp, kerngroep weekendvoetbal vangt bot bij rechter: KNVB mag gemengd indelen in tweede en derde klasse. Bindende uitspraak.
Jan: Goede zaak
Johan: Zeker. Geeft wel duidelijkheid
Jan: Zondagclubs moeten dan ook echt op zondag spelen
Johan: Precies vind ik ook. Dat principiële, we willen uit geloofsovertuiging niet op zondag spelen, wordt zwaar overtrokken. Is bijna geen voetballer meer die in de kerk komt. Maar van het weekendvoetbal hebben de teams in Noord-Groningen weinig hinder van. Alleen Winsum, Bedum tweede klasse, Loppersum 3e klasse rest 4e en 5e klasse
Jan: Rustaaaahg ik ben gereformeerd hé 
Johan: Weet ik Jan. Maar ben benieuwd naar het weekendvoetbal
Johan: Nu even Frankrijk. Die tip ik als wereldkampioen. Net een half uur zien spelen tegen Noorwegen.
Jan; Ik blijf bij Duitsland. Domme actie van de Noren trouwens om een B-team op te stellen. Grote landen hebben inmiddels ervaring om dit niet te doen, maar de Noren moeten dit blijkbaar nog leren. Vliegen er dus volgende ronde uit omdat ze uit hun ritme zijn
Johan: Dacht ik ook direct maar die moeten nog in toernooi groeien
Jan: Dat doen ze wel. Dat is een degelijke machine. De rest is te afhankelijk van vorm topspelers en Nederland is gemiddeld niet goed genoeg
Johan: Dat laatste klopt. Teveel dit toernooi middelmatig zoals Virgil, die Zeeuw, Van der Ven Reijnders,
Jan: En geen topkeeper
Johan: Nee Verbruggen is een keeper uit de B-categorie
Jan: Dat was van Breukelen, deze zit er nog een categorie onder.
Johan: Maar als die Fransen in vorm blijven Jan dan is het klaar. Heb,omdat ik het op TV niet volg, geen zicht op Argentinië, Brazilië Spanje, Portugal. Maar mijn gevoel zegt dat Nederland niet bij die ploegen in de buurt komt.Maar eerst Marokko en ik denk dat ze woensdag op vakantie kunnen. Wat denk jij Jan.
Jan: Nou ik vind dat Nederland wel moet kunnen winnen van een verzameling voetballers dat onder Marokkaanse vlag speelt
Johan: Denk dat finale Marokko-Frankrijk zo maar kan. Onberekenbaar past wel bij Marokko. Nederland verdedigend matig
Jan Ten Caat: En toch heeft Nederland nog steeds betere voetballers ik denk dat dat daar in deze fase nog om draait
Johan: Oke ..ga ik heel voorzichtig mee in jouw vertrouwen. Zijn al die praat programma's blij. Net 30 seconden van puber-show met van der Gijp jr. en die Sam van Royen gezien. BAGGER!!!
Jan: Ik vind VI nog steeds een goed niveau hebben
Johan: Wordt minder Jan teveel dezelfde gasten . Wel klaar met Mens, Cyber, Bassie en murmelende Woerts. Wel beetje gehad. Maar alles beter dan Leone Stendler hahaha.
Jan: Leone vertelt alleen maar wat internet haar voorkauwt. Zelf totaal geen tekst deze nobody.
Johan: Maar het mooie is Jan onze televisies hebben allemaal een uitknop